Διατροφικές συμβουλές πριν και μετά την άσκηση

Διατροφικές συμβουλές πριν και μετά την άσκηση

Πηγαίνεις γυμναστήριο μετά τη δουλειά για μια γρήγορη προπόνηση; Ετοιμάζεσαι για πρωινή βόλτα με το σκύλο; Ήξερες ότι το τρέξιμο εκτός γυμναστηρίου είναι καλό για την σωματική και ψυχική υγεία; Παρακάτω υπάρχουν μερικές διατροφικές συμβουλές για να ενισχύσεις την προπόνηση, χωρίς να σαμποτάρεις την καύση λίπους κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Προπόνηση το πρωί

Μια χαμηλής έντασης προπόνηση το πρωί – όπως μια βόλτα για περπάτημα, βόλτα με ποδήλατο, γιόγκα- απαιτεί πολύ λίγη ενέργεια. Χρειάζεσαι ένα πλούσιο σε υδατάνθρακες σνακ και ενυδάτωση, όπως ένα ποτήρι φυσικό χυμό και ένα κουλούρι ή μία μπάρα δημητριακών. Αυτό θα σου δώσει αρκετή ενέργεια για να αντισταθμίσει μια ολονύκτια νηστεία χωρίς παραπάνω θερμίδες. Μετά την προπόνηση, ετοίμασε ένα πρωινό με υδατάνθρακες και πρωτεΐνες. Αυτό μπορεί να είναι ένα βρασμένο αυγό, μια φέτα του τοστ ολικής άλεσης και ένα φρούτο, ή βρώμη με σταφίδες και μισό φλιτζάνι γιαούρτι 2%.

Προπόνηση το απόγευμα

Αν πηγαίνεις μετά τη δουλειά γυμναστήριο, πρέπει να φας το μεσημεριανό γεύμα 3-4 ώρες πριν την προπόνηση. Καλές επιλογές περιλαμβάνουν ένα ψητό κοτόπουλο με σαλάτα. Ένα υγιές γεύμα θα παρέχει αρκετή ενέργεια για να ανταπεξέλθεις το απόγευμα στην προπόνηση, αλλά δώσε στον εαυτό σου μια μικρή ώθηση της ενέργειας 15 έως 30 λεπτά πριν την προπόνηση καταναλώνοντας μια μπανάνα μαζί με ένα ποτήρι νερό. Μην ξεχνάς να ενυδατώνεις το σώμα σου μετά την άσκηση.

Για κάθε μισή ώρα γυμναστικής χρειάζεσαι 1 ποτήρι νερό για να αποφύγεις την αφυδάτωση.

Ανεφοδιασμός με καύσιμα

Αν πρόκειται να καταναλώσεις το γεύμα σου σε λιγότερο από 2 ώρες, δεν είναι αναγκαίο ένα σνακ μετά την άσκηση. Αν το γεύμα καθυστερήσει περισσότερο από 2 ώρες, τότε μισή ώρα μετά την άσκηση κατανάλωσε μια χούφτα ξηρούς καρπούς με αποξηραμένα φρούτα, για να μην αναπληρωθεί όλη η χαμένη ενέργεια και να υπάρξει απώλεια βάρους.

Προσπάθησε να μην παρακάμπτεις το πρωινό και να μην τρως μόνο ένα ελαφρύ γεύμα πριν  την άσκηση. Με αυτό τον τρόπο, είναι πιο πιθανό να καταναλώσεις περισσότερες θερμίδες μετά την προπόνηση, γιατί είσαι πολύ πεινασμένος αφού δεν είναι αρκετό το φαγητό κατά τη διάρκεια της ημέρας. Μια άλλη ψυχική παγίδα είναι η επιβράβευση μιας καλής προπόνησης με γεύμα υψηλής θερμιδικής αξίας ή λιπαρά τρόφιμα. Επιβράβευσε τον εαυτό σου τρόφιμα υψηλής θερμιδικής αξίας, έτσι δεν αναιρείς τις προσπάθειές σου στο γυμναστήριο.