Για να έχεις τα μάτια σου 14

Για να έχεις τα μάτια σου 14

Για την πρόληψη του καταρράκτη, την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, το γλαύκωμα και άλλες παθήσεις των ματιών πρέπει να καταναλώνεις καθημερινά ποικιλία απ’ όλες τις ομάδες τροφίμων για να μην στερείς στον οργανισμό σου κανένα θρεπτικό συστατικό.

Πράσινα Φυλλώδη Λαχανικά

Τα πράσινα φυλλώδη  λαχανικά είναι μια πλούσια πηγή βιταμίνης Α και β-καροτένιο οι οποίες προστατεύουν τους ιστούς των ματιών από ζημιές που προκαλούνται από το φως του ήλιου και μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καταρράκτη και την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Γλυκοπατάτες

Το πορτοκαλί χρώμα που έχουν οι γλυκοπατάτες είναι μια καλή πηγή από β-καροτένιο, το οποίο μπορεί να επιβραδύνει την εξέλιξη της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Το σώμα μετατρέπει τη  β-καροτίνη σε βιταμίνη Α, μια θρεπτική ουσία που βοηθά στην πρόληψη της ξηροφθαλμίας. Η Β-καροτίνη και η βιταμίνη Α συμβάλλουν επίσης στη μείωση του κινδύνου για  μόλυνση των ματιών. Δεν σου αρέσουν οι γλυκοπατάτες; Δοκίμσε άλλα τρόφιμα με πορτοκαλί χρώμα, όπως τα καρότα και τα αυγά.

Φράουλες

Οι φρέσκιες  φράουλες περιέχουν άφθονη βιταμίνη C, που μπορεί να  βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου για καταρράκτη. Φυσικά δεν αρκούν μόνο οι φράουλες. Φρόντισε καθημερινά να καταναλώνεις περισσότερα τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C όπως είναι οι πιπεριές, το πορτοκάλι, το γκρέιπφρουτ και το λεμόνι.

Ω3 λιπαρά οξέα

Έχεις ξηροφθαλμία; Προσλαμβάνεις αρκετά ω-3 λιπαρά οξέα; Προσπάθησε να καταναλώνεις περισσότερες από μία φορά την εβδομάδα λιπαρά ψάρια (σολομός, σαρδέλα) και πρόσθεσε στα σνακ σου καρύδια και λιναρόσπορο. Με αυτό τον τρόπο περιορίζεις την ξηροφθαλμία.

Τσάι του βουνού

Ένα φλιτζάνι τσάι του βουνού είναι κάτι περισσότερο από χαλαρωτικό, νόστιμο και αντιοξειδωτικό. Το τσάι του βουνού περιέχει ουσίες που ονομάζονται κατεχίνες, οι οποίες είναι υπεύθυνες για τις αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές του ιδιότητες. Άλλα τρόφιμα πλούσια σε κατεχίνες είναι το κόκκινο κρασί, η σοκολάτα, τα μούρα και τα μήλα.