Mελομακάρονα ή Κουραμπιέδες;

Mελομακάρονα ή Κουραμπιέδες;

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και τα διλήμματα αυξάνονται…τι να προτιμήσω; Μελομακάρονα ή κουραμπιέδες;

Ας δούμε το καθένα ξεχωριστά τι περιέχει.

Ένα μελομακάρονο 40-50γρ έχει συνήθως 150-180 θερμίδες.

Τα βασικά συστατικά του είναι:

  • Ελαιόλαδο
  • Καρύδια
  • Μέλι

Το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες και μονοακόρεστα λιπαρά τα οποία βοηθούν στη μείωση της LDL και στη διατήρηση της HDL χοληστερόλης στο αίμα.

Το μέλι περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β µε αποτέλεσµα να ενισχύεται η πνευματική διαύγεια, η μνήµη και η καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Τα καρύδια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες (Ε και Β6), καθώς και μέταλλα (χαλκό, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο). Φημίζονται για την πλούσια αντιοξειδωτική τους δράση, είναι πλούσια σε φυτικές στερόλες και περιέχουν υψηλές ποσότητες Ω3 και Ω6 λιπαρά οξέα.

Ένας κουραμπιές 40-50γρ έχει συνήθως 160-200 θερμίδες

Τα βασικά συστατικά του είναι:

  • Βούτυρο
  • Ζάχαρη
  • Αμύγδαλα

Το βούτυρο είναι πλούσιο σε κορεσμένα λίπη και μεγάλη κατανάλωσή του έχει σχετισθεί με διάφορα καρδιαγγειακά προβλήματα.

Η ζάχαρη απειλεί την καλή υγεία των δοντιών.

Τα αμύγδαλα είναι άριστη πηγή βιταμίνης Ε και μαγνησίου, καλή πηγή πρωτεΐνης και φυτικών ινών και προσφέρουν κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο και πολυακόρεστα λιπαρά.

Το συμπέρασμα που μπορούμε να βγάλουμε είναι ότι θερμιδικά μπορεί να μην απέχουν πολύ, αλλά θρεπτικά κερδίζει το μελομακάρονο.