Πολυκυστικές Ωοθήκες & Διατροφή

Πολυκυστικές Ωοθήκες & Διατροφή

Μπορεί η διατροφή να επηρεάσει το Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών; Περίπου το 10% των νεαρών γυναικών έχουν ορμονική διαταραχή που ονομάζεται σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS). Οι γυναίκες αυτές  έχουν αντίσταση στην ινσουλίνη (το σώμα δεν χρησιμοποιεί καλά την ινσουλίνη), με αποτέλεσμα την υπερβολική ποσότητα ινσουλίνης στο σώμα. Η αυξημένη παραγωγή ανδρικών ορμονών είναι επίσης χαρακτηριστικό γνώρισμα. Αυτές οι ορμονικές ανωμαλίες μπορούν να προκαλέσουν μεταβολικές και αναπαραγωγικές διαταραχές.

Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν:

-Μη συχνές εμμηνορροϊκές περίοδοι, μη εμμηνορρυσιακές περιόδους και / ή ακανόνιστη αιμορραγία.

-Υπογονιμότητα λόγω έλλειψης ωορρηξίας

-Αυξημένη ανάπτυξη τριχών στο πρόσωπο, το στήθος, το στομάχι, την πλάτη, τους αντίχειρες ή τα δάχτυλα των ποδιών.

-Ακμή, λιπαρό δέρμα και πιτυρίδα.

-Αύξηση βάρους, ειδικά γύρω από τη μέση.

-Υψηλή χοληστερόλη και / ή αρτηριακή πίεση

-Αραίωση μαλλιών στο κεφάλι

-Πυελικός πόνος

-Κατάθλιψη και άγχος λόγω εμφάνισης και / ή στειρότητας

Η ινσουλινοαντίσταση και η κοιλιακή παχυσαρκία αυξάνουν τον κίνδυνο για την εμφάνιση μεταβολικού συνδρόμου και Σακχαρώδη Διαβήτη, ενώ οι γυναίκες με PCOS έχουν περισσότερο κίνδυνο να εμφανίσουν καρδιαγγειακά προβλήματα.

 Εάν υπάρχουν συμπτώματα που σχετίζονται με το PCOS, επισκεφθείτε το γιατρό σας.
Πως μπορείς να μειώσεις τα συμπτώματα;

Έρευνες έχουν δείξει πως οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες και η τακτική σωματική άσκηση βοηθά στη διαχείριση των συμπτωμάτων.

Η κατανάλωση περισσότερων τροφίμων ολικής αλέσεως, φρούτων, λαχανικών, άπαχου κρέατος και γαλακτοκομικών  χαμηλών  λιπαρών μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του σακχάρου, και να ομαλοποιηθούν τα επίπεδα ορμονών.

Σωστή Διατροφή

Μην παραλείπεις γεύματα! 

-Βάλε ποικιλία στη διατροφή σου από όλες τις ομάδες τροφίμων : φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, άπαχη πρωτεΐνη και χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα.

-Κατανάλωσε 1-2 φορές την εβδομάδα ψάρια πλούσια σε  ω-3 λιπαρών οξέα, καθώς έχει αποδειχτεί ότι περιορίζουν τη φλεγμονή και βελτιώνουν την ινσουλινοαντίσταση.

-Περιόρισε την κατανάλωση τηγανιτών φαγητών.

-Απέφυγε τη ζάχαρη, καθώς και τα προϊόντα στα οποία περιέχεται.

-Μείωσε τους  επεξεργασμένους υδατάνθρακες, όπως τα αρτοσκευάσματα και το λευκό ψωμί.

-Επέλεξε  υδατάνθρακες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη (ολικής άλεσης προϊόντα) που είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες

-Πρόσθεσε πρωτεΐνη σε όλα τα γεύματα και τα σνακ.

-Φρόντισε για τη σωστή ενυδάτωση σου όλη μέρα

-Απέφυγε τα επεξεργασμένα κρέατα (αλλαντικά) και  το κόκκινο κρέας.

-Περιόρισε τα στερεά λίπη, όπως η μαργαρίνη και το λαρδί.

 
Φυσική δραστηριότητα

Η τακτική άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων του PCOS. Ξεκίνησε με τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας έντασης σωματική άσκηση, τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας.