Μην ξεχνάς να φας, ακόμα και στις καλοκαιρινές διακοπές

Μην ξεχνάς να φας, ακόμα και στις καλοκαιρινές διακοπές

Οι καλοκαιρινές διακοπές έφτασαν και οι εθνικοί οδοί, τα λιμάνια  και τα δωμάτια του ξενοδοχείου είναι η συνηθέστερη εικόνα. Δυστυχώς τα τρόφιμα που θα συναντήσει κανείς στα παραπάνω, δεν είναι και η πιο υγιεινή επιλογή. Τα ζαχαρωτά δίπλα στις ταμειακές μηχανές,  τα μίνι μπαρ των δωματίων γεμάτα με αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη,  είναι γνωστά αξιοθέατα σε όλους. Αν προσέξουμε τα ράφια λίγο παραπάνω θα βρούμε κάποιες διατροφικές επιλογές πιο θρεπτικές. Ίσως χρειαστεί μερικές φορές να πάρεις μαζί σου τα σνακ που έχεις συνηθίσει να καταναλώνεις ώστε να μη χάνεις χρόνο στο ψάξιμο και να μην μπαίνεις στον πειρασμό να ψωνίζεις και άλλα που δεν είναι τόσο υγιεινές επιλογές.

Ειδικά όταν πηγαίνεις διακοπές με παιδιά θα πρέπει οι διατροφικές επιλογές να είναι πιο προσεκτικές.

Στην παραλία

Είτε βρίσκεστε στην παραλία για μια μέρα είτε μένετε για μια εβδομάδα, ισχύουν οι ίδιες οδηγίες. Προσπαθήστε να τηρήσετε όσο το δυνατόν περισσότερο το κανονικό σας πρόγραμμα διατροφής. Φέρτε ένα ψυγειάκι  κάμπινγκ ώστε να διατηρήσετε δροσερό το νερό,  μερικά φρούτα και τα τοστ. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να πίνουν συχνά νερό. Ο καυτός ήλιος μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση,  το δροσερό νερό της θάλασσας και η διασκέδαση αποσπούν τα παιδιά από την κατανάλωση υγρών. Το καρπούζι είναι ένα εξαιρετικό ενυδατικό σνακ στην παραλία.

Στο Πλοίο

Όταν πρόκειται να ταξιδέψετε με πλοίο, τα  τρόφιμα βρίσκονται σχεδόν παντού και παρουσιάζονται με αρκετά γοητευτικούς τρόπους! Συνήθως τα μινι μαρκετ των πλοίων δεν είναι γνωστά για την ποικιλία των θρεπτικών επιλογών τους. Μια καλή τεχνική είναι  να υπενθυμίσουμε στα παιδιά ότι επειδή τα τρόφιμα είναι εκεί, δεν σημαίνει ότι η οικογένεια χρειάζεται να τα φάει. Να είστε πρότυπο για τα παιδιά σας και να τους ενθαρρύνετε να μπορείτε να έχετε μαζί σας γρήγορο φαγητό και σνακ, που έχετε προπαρασκευάσει μαζί με τα παιδιά.

Στο νησί

Προσπαθήστε να τηρήσετε τα 5 γεύματα που κάνατε και πριν τις διακοπές.. Ακόμα και αν επιλέγετε να φάτε έξω καθημερινά υπάρχουν πιάτα που είναι πιο υγιεινά, όπως τα ψητά στα κάρβουνα και τα μαγειρευτά φαγητά.

Εκμεταλλευτείτε τη θάλασσα και κολυμπήστε λίγο παραπάνω, το κολύμπι γυμνάζει όλο το σώμα!

Στο χωριό με τους παππούδες

Είναι γνωστό πως οι διακοπές στο σπίτι των παππούδων δε βοήθησαν κανέναν να διατηρήσει το βάρος του… Είτε πρόκειται για εσένα,  είτε για τα παιδιά σου, καλό είναι να εξηγήσεις σε όποιον ετοιμάζει τα γεύματα τις διατροφικές σου/σας συνήθειες. Δεν είναι άσχημη ιδέα να πάτε μαζί στο σούπερ μάρκετ για ψώνια ώστε να ψωνίσεις ότι πραγματικά χρειάζεται και όχι ότι πιο θερμιδογόνο υπάρχει για να «ευχαριστήσουμε τα παιδιά».

Απολαύστε τις διακοπές σας όπου και αν βρίσκεστε. Τροφοδοτήστε το σώμα σας με πλούσια σε θρεπτικά συστατικά σνακ  και παραμείνετε ενυδατωμένοι. Τέλος, μην ξεχνάτε το αντηλιακό!