Σωστή Διατροφή τα Χριστούγεννα;

Σωστή Διατροφή τα Χριστούγεννα;

Σωστή διατροφή τις ημέρες των Χριστουγέννων; Κι όμως γίνεται.

Καθώς οι γιορτές πλησιάζουν, οι κοινωνικές υποχρεώσεις αυξάνονται μαζί με πιατέλες πλούσιων και νόστιμων φαγητών. Οι μέρες των εορτών είναι μια καλή στιγμή για να συναντήσετε με τους φίλους και την οικογένειά σας συνήθως με τη συνοδεία φαγητού και ποτού. Με λίγη προετοιμασία, μπορείτε να απολαύσετε τα εδέσματα των εορταστικών φαγητών προσεκτικά.

Εάν είσαι καλεσμένος σε δείπνο ή άλλη περίσταση που θα υπάρχει φαγητό, σκέψου αυτές τις συμβουλές για να κρατηθείς μακριά από διατροφικές ατασθαλίες:

Ξεκίνησε τη μέρα με ένα καλό πρωινό που περιλαμβάνει δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, γιαούρτι, χυμό φρέσκων φρούτων, φρυγανιές ολικής άλεσης και τυρί χαμηλών λιπαρών.

  1. Συνέχισε κανονικά τη μέρα σου τρώγοντας το σνακ μετά από 3 ώρες.
  2. Μην παραλείπεις γεύματα για να εξοικονομήσεις θερμίδες για το κυρίως γεύμα
  3. Μην κάθεσαι κοντά στο μπουφέ. Αυτό θα ελαχιστοποιήσει το ασυνείδητο τσιμπολόγημα.

 

  Κατά τη διάρκεια του φαγητού:

-Πάρε το χρόνο σου… η πρώτη επαφή με τα πολλαπλά εδέσματα σίγουρα θα προκαλέσει σοκ.

-Άκουσε το σώμα σου και τις ανάγκες του και κατανόησε τα σήματα κορεσμού και πείνας που εκπέμπει.

-Δοκίμασε μόνο τα φαγητά που πραγματικά σου αρέσουν.

-Γέμισε μια φορά το πιάτο σου, με ότι θέλεις να γευθείς και μην ξεχνάς τη σαλάτα που πρέπει να καταλαμβάνει το 50% του πιάτου σου.

-Προτίμησε τους υδατάνθρακες που είναι ολικής άλεσης για καλύτερο αίσθημα κορεσμού.

-Σταμάτα να τρως λίγο πριν νιώσεις πλήρης.

 

    Στις σαλάτες….

-Προτίμησε ελαιόλαδο, ξίδι και λεμόνι.

-Αν σου αρέσουν τα dressings επίλεξε κάποιο με βάση τη μουστάρδα

Η ώρα του γλυκού…

-Όχι λίγο απ’ όλα. Επέλεξε το γλυκό που σου αρέσει περισσότερο, αποφεύγοντας έτσι τη μεγάλη πρόσληψη θερμίδων.

-Φάε ένα κομμάτι μόνο και ιδανικά μοιράσου το με κάποιο αγαπημένο πρόσωπο.

 

Τι γίνεται με το Αλκοόλ;

Όταν πρόκειται για κατανάλωση οινοπνεύματος, ικανοποίησε τη δίψα σου πριν το αλκοολούχο ποτό, ξεκινώντας με νερό. Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ ορίζεται ως ένα ποτό ανά ημέρα για τις γυναίκες και μέχρι δύο ποτά για τους άνδρες.

Στο 1gr αλκοόλ περιέχονται 7kcal όταν στο 1gr λίπους περιέχονται 9kcal.

Μην ξεχνάς πως  τα αναψυκτικά έχουν θερμίδες, οπότε η προσθήκη τους στο ποτό αυξάνει το θερμιδικό τους περιεχόμενο.

Λάβε υπόψη ότι ακόμα και ένα ποτό θα επηρεάσει τα αντανακλαστικά  για αρκετές ώρες. Αν σκοπεύεις να πιείς, ορίστε στην παρέα έναν οδηγό που δεν θα πίνει.

Μικρά μυστικά για λιγότερη πρόσληψη θερμίδων

Επίλεξε τυριά με μειωμένη περιεκτικότητα σε λιπαρά ή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά για σαλάτες και σνακ.

Απέφυγε τα στερητικά διατροφικά σχήματα λίγο πριν τα Χριστούγεννα. Συνήθως το αποτέλεσμα είναι η υπερφαγία κατά τη διάρκεια των εορτών!


Ενδεικτικός πίνακας θερμίδων ανά μερίδα

Ψητή γαλοπούλα με την πέτσα – 140 kcal

Ψητή γαλοπούλα χωρίς την πέτσα – 104 kcal

Γέμιση γαλοπούλας με κρέας – 252 kcal

Γέμιση γαλοπούλας με σταφίδες πορτοκάλι και κάστανα – 162 kcal

Πατάτες φούρνου σε λάδι – 149 kcal

Πατατοσαλάτα – 140 kcal

Ψητή πατάτα – 109 kcal

Μακαρόνια ωγκρατέν – 266 kcal

Λαζάνια Σουφλέ – 252 kcal

Σπανακοτυρόπιτα – 231 kcal

Τυρόπιτα – 270 kcal

Τζατζίκι – 105 kcal

Δίπλες – 290 kcal

Κουραμπιές – 460 kcal

Μελομακάρονο – 362 kcal

Μιλφέιγ – 350 kcal